VVTAT primena: garantinį aptarnavimą privalo užtikrinti pardavėjas

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) vis dažniau sulaukia vartotojų prašymų, kai pardavėjai atsisako priimti elektrotechnikos prekes garantiniam aptarnavimui ir nukreipia vartotojus į gamintojo atstovus. VVTAT pažymi, kad už prekės kokybę ir garantinius įsipareigojimus atsako pardavėjas.

Civilinis kodeksas numato, kad pardavėjas yra atsakingas už bet kokią prekių kokybės reikalavimų neatitiktį prekės pristatymo momentu ir paaiškėjusią ne vėliau kaip per dvejus metus nuo prekės pristatymo. Taigi, pardavėjas neturėtų nukreipti vartotojo tiesiogiai į gamintojo atstovus, nes sutartiniai santykiai dėl prekės kokybės ir garantijos kyla būtent tarp vartotojo ir pardavėjo.

VVTAT pardavėjams rekomenduoja:

  • Kai reikalinga prekės patikra, per kiek įmanoma trumpesnį laiką perimti prekę iš vartotojo ir komunikaciją su gamintoju vykdyti pačiam pardavėjui.
  • Užtikrinti, kad vartotojui atsakymas dėl prekės kokybės patikrinimo išvadų ir priimto sprendimo būtų pateikiamas raštu ir kaip įmanoma greičiau, bet ne vėliau nei per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos.

Svarbu atminti, kad įstatymas numato pardavėjo pareigą atsakyti į vartotojo pretenziją ne vėliau kaip per 14 dienų, o atsisakant tenkinti vartotojo reikalavimą arba jį tenkinant iš dalies, atsakyme privalu pateikti informaciją apie vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą. Nustačius, jog verslininko atsakymas pateiktas nesilaikant minėtų reikalavimų, gali būti taikomos ekonominės sankcijos.

Primename, kad įsigijus nekokybišką prekę vartotojas turi teisę:

  • Pirmiausia reikalauti prekę sutaisyti arba ją pakeisti (jeigu reikalavimas yra proporcingas).
  • Reikalauti proporcingai sumažinti prekės kainą arba nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį, jeigu: 1) pardavėjas prekės nepataisė ar nepakeitė; 2) prekės trūkumai atsirado pakartotinai; 3) prekės trūkumas yra esminis; 4) pardavėjas pareiškė ar iš aplinkybių aišku, kad per protingą terminą nesuremontuos ar nepakeis prekės ir tai sukels vartotojui didelių nepatogumų.
  • Jei pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, ar vartotojas per 14 dienų atsakymo negauna, jis turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

Dėl prekės kokybės vartotojas gali kreiptis per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą), jei pardavėjas nenustato ilgesnio garantinio termino.

 

Ši naujiena parengta pagal Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos informaciją

Parašykite komentarą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Populiaru

Daugiau panašių naujienų
SUSIJĘ